2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1
    Junior Member gokii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.01.2008
    Mesajlar
    2
    Konular
    2
    Tecrübe Puanı
    0

    içten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtı kullanımı yardım

    arkadaslar icten yanmali motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması hakkında dokumana ıhtıyacım var yardımıcı olabılırmısınız özellıkle efficiency hesaplamalari gerekior bana bitirme tezim yardımcı olursanız cok sevinirim ben arastırıdım baya ama hic bi yerde hesaplamalara rastlamadım sadece konu hakkında bılgı verıorlar yardımcı olursanız sevınırım

  2. #2
    Member gencmuhendis_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.07.2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    37
    Konular
    9
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: içten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtı kullanımı yardım

    2) Nitro Oxide System (Nos) :
    Eminim yarış filmlerinde görmüşsünüzdür bu Nos denilen aleti. Adam direksiyon üzerinden bir düğmeye basar ve koltuğa yapışır. Aslında filmlerde izlediğimiz Nos sahneleri abartı değildir. Çünkü motorda en fazla güç artışı sağlayan yegane parça Nos yani nitrodur. İçten yanmalı bir motora genel olarak baktığımızda oksijen ile yakıt karışımının piston yatağına püskürtüldüğünü ve yanmanın gerçekleştiğini görürüz. Ne kadar oksijen o kadar ateş eşittir güç… İşte nitronun çalışma prensibi de bu sistem üzerine kurulmuştur. Yakıt, hava ve nitro karışımı piston yatağına püskürtülür ve kuvvetli bir yanma gerçekleşir. Buradaki püf nokta nitronun soğuk bir yapıda olmasıdır. Nitronun soğuk yapısı sayesinde piston yatağındaki havanın genleşme katsayısı düşer ve bunun sonucunda piston yatağına yoğunluğu artırılmış havanın dolması sağlanır. Daha yoğun hava daha kuvvetli bir yanma daha kuvvetli bir yanma da daha fazla gücü doğrurur.
    Araçlara uygulanan nitro genellikle tüp şeklindedir ve bagaja ya da koltuğun altına yerleştirilir. Faaliyete geçirilmesi ise ya sürücü kabinine ya da gaz pedalının altına yerleştirilen bir düğmeyle sağlanır. Nitro kesinlikle tek başına yanıcı bir madde değildir. Yani filmlerde gördüğümüz o nitronun patlama sahnelerinin tamamen uydurmacadan ibaret olduğunu söyleyebiliriz. Tıpkı diğer motor modifikasyonlarında olduğu gibi nitronun performans artışı da araçtan araca farkılılık gösteririr. Ancak minimum 40 HP güç artışı sağladığı kesindir.
    Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın,<br />Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.<br />Eğil de kulak ver bu sessiz yığın<br />Bir vatan kalbinin attığı yerdir.<br />Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda,<br />Gördüğün bu tümsek, Anadolu’nda<br />İstiklal uğruna, namus yolunda, <br />Can veren Mehmet’in yattığı yerdir....

 

 

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin

Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •