Günümüzde üretilen ürünlerin fonksiyonel özellikleri birbirlerine çok benzemektedirler. Dolayısı ile firmanın ürününü rakiplerindeki aynı üründen farklılaştırabilmesi için konumunu belirlemesi gerekmektedir. [Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Lütfen Kayıt İçin Tıklayın ! ] da firmanın ürününü rakiplerininkinden farklılaştırmasında çok önemli bir rol üstlenmektedir. [Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Lütfen Kayıt İçin Tıklayın ! ] da ticari rekabetteki bu gerçeğin farkına varılmıştır ve artık senenin belli bir gününde ambalaj fuarı da yapılmaktadır. [Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Lütfen Kayıt İçin Tıklayın ! ] alanı ambalaj konusunda olduğu gibi bir çok alanda organize edilen fuarlara ev sahipliği yapmaktadır. Ambalaj içindeki nesneyi dış etkenlerden koruyan, uzun süre sağlıklı olarak muhafaza edilmesini sağlayan, stoklanmasını kolaylaştıran, içindeki ürünün farklılığını bir çırpıda sunan ürüne giydirilmiş bir dış giysi demektir. Bir ürünü pazarladığınızda ürününüzün ambalajı tüketiciyle ürünün ilk buluşmasıdır. Tüketicinin ürün hakkındaki ilk saniyedeki kanısı ambalajını görür görmez oluşmaktadır. Ürünün içinde bulunduğu iyi bir ambalaj ürünü satın alan tüketicide iyi bir izlenim uyandıracaktır. Bir karton kutu ya da karton poşetin asıl işlevi içine konulan ürünü dış etkenlerden korumak ve rahat taşınmasını sağlamak olsa da aynı derecede belki de daha önemli olarak firmanın vizyonu, işine verdiği önem, müşterisine verdiği değer bir anda özet olarak bu ambalajlama ile tüketiciye sunulmuş olmaktadır. Bunun farkına varan üreticiler artık ambalajlama teknikleri geliştirme konusunda uzmanlarla çalışmaktadırlar. Ambalaj ilk bakışta tüketicinin ilgisini çekmekle kalmaz, ürünün içerik, son kullanma tarihi, standartları gibi pek çok detaylı bilgiyi de barındırarak önemli bir bilgilendirme de sunmaktadır. Ambalajı katlanılması gereken zorunlu bir maliyet kalemi olarak görmeyip en ucuzu en iyisidir yaklaşımı yerine ürünümü en güzel nasıl sunarım düşüncesindeki firmaların tasarım dehası ambalajları ile kısa süredeki yükseliş öyküleri de ilgi çekmektedir. Tabii ki bunu yalnızca ambalaja verilen öneme bağlamak da doğru olmamaktadır.